top of page

Ondernemen met kleur

Gebruik de juiste kleuren en jouw boodschap zal duidelijk zijn.


Als ondernemer wil jij een boodschap overbrengen, je wilt jouw visie en missie delen en de juiste klanten bereiken. Maar wat als jouw woorden niet overeenkomen met jouw kleuren? Dan sla je de plank volledig mis. Kleur is een vibratie en achter iedere vibratie schuilt een emotie en een boodschap. Kleur is daardoor onbewust één van de snelste manieren om te communiceren. Je kunt maar één keer een eerste indruk maken, doe dat met de juiste beelden en kleuren. Zorg dat het plaatje klopt, voor jou en jouw klanten.





Kleur geeft informatie door.

Het gaat alleen onbewust, we denken er helemaal niet over na.

Kleur is licht; lichtgolven ontstaan uit verschillende frequenties. Zij zijn altijd aanwezig en net als de lucht die we inademen hebben ze verschillende effecten op mensen en betekent kleur voor emoties, wat eten voor het lichaam betekent.

 

Kleur is als een voedingsstof, het ondersteunt verschillende delen van je wezen, op een emotioneel, psychisch, spiritueel en mentaal niveau.


Er zijn zoveel kleuren die we ergens mee associëren. Bij geel denken we al snel aan de zon en aan zonnebloemen. Roze linken we vaak aan de vrouw en bij groen denken we al snel aan de natuur. Maar er is nog zoveel meer.

Elke kleur heeft zijn positieve en negatieve eigenschappen.


Ik zal een voorbeeld geven.


Waar denk jij aan bij rood?


Rood heeft heel veel verschillende eigenschappen.

Rood, de kleur van passie, actie en avontuur. Maar ook van doorzettingsvermogen, enthousiasme en moed.

Rood is een motiverende en levenslustige kleur en zorgt voor nuchterheid.

Rood stimuleert het fysieke aspect van ons zijn. Het kan ervoor zorgen dat je je levendig en energiek voelt.


En denk eens aan snelheid, de rode Ferrari.

Kun je je zo'n snelle Ferrari voorstellen in het mint groen? Of in het roze?

Dan associeer je dat niet met de snelheid als wanneer de Ferrari rood is.

Het maakt een andere indruk.


Rood is een geweldige maar ook een luide en opvallende kleur.

Kijk uit voor teveel rood, zorg altijd voor een goede balans.

Je wilt niet dat het schreeuwerig en agressief wordt.


Wees je er dus van bewust dat de kleuren die jij draagt en de kleuren die jij gebruikt op je website en social media een boodschap uitdragen.



Kleur en kleding

En natuurlijk zijn we elke dag bezig met kleur als we onze kleding uitzoeken.

Misschien denk je dat je alleen maar kijkt naar wat je mooi vindt, maar onbewust trek je ook kleuren aan die je op dat moment nodig hebt.

Kleurkeuzes komen uit je onderbewustzijn en omzeilen je logische geest. Jouw kleurkeuzes zijn een weerspiegeling van jouw onderbewustzijn.

Hoe gaaf is dat.


Kleur is één van de snelste manieren om te communiceren

Kleur is een communicatie middel, wat natuurlijk super gaaf is, maar ook lastig kan zijn. Zeker als ondernemer wil je dat jouw boodschap helder is.

Als jij het één zegt met woorden, maar jouw kleuren spreken een andere taal, dan horen potentiële klanten jou wel, maar er is ook onduidelijkheid waardoor er verwarring ontstaat en ze veel sneller afhaken.


Laat je ware kleuren zien!

Elma 

Maaskant

bottom of page