top of page

Jij, jouw missie, kleur en Human Design

Wat hebben deze dingen allemaal met jouw website te maken?


Alles!


Je bent ondernemer, hebt een prachtige missie, een belangrijke boodschap en je wilt jouw doelgroep helpen met jouw expertise.

Ze hebben jou nodig, ze zoeken jou, vinden jou, maar worden geen klant bij jou.

Hoe kan het dat de mensen niet voor jou in de rij staan?


Als jouw boodschap niet matcht met jouw kleuren en jouw website niet jouw energie uitstraalt, dan ontstaat er onbewust ruis en verwarring voor potentiële klanten.

Je kunt de beste teksten en de mooiste weggevers hebben, je funnels helemaal goed ingericht hebben en toch voelen jouw klanten het niet.


De unieke jij willen ze zien

Maar wanneer klanten jouw energie voelen en jouw authentieke zelf zien, dan zal er verbinding ontstaan, worden ze aangetrokken tot jou en willen ze geholpen worden door jou. Onbewust voelen ze dan dat het klopt.



Een paar jaar geleden leerde ik alles over de psychologie van kleur.

Het was magisch. Ik leerde de taal van kleur kennen.


Kleuren geven woorden aan het gevoel


Kleur is een universele taal en kan dus door iedereen gebruikt worden.

Kleur kan gebruikt worden om verschillende indrukken te creëren, maar tegelijkertijd kan kleur gebruikt worden om je emoties te beïnvloeden. Marketing en reclame gebruiken kleur al jaren om anderen aan te zetten tot kopen of om hun boodschap over te brengen.

Alle fastfoodrestaurants zullen bijvoorbeeld wat rood in hun logo gebruiken omdat rood de zintuigen prikkelt en je aanmoedigt om meer te eten en meer geld uit te geven. Zwart wordt gebruikt om mannelijke identiteit, kracht en exclusiviteit uit te beelden en veel aftershave-merken worden weergegeven in zwarte verpakkingen. Zoals je ziet worden kleuren al jaren gebruikt in de marketing, maar dan meestal op een oppervlakkige manier.

Verdieping met kleur

Kleur is als een voedingsstof, het ondersteunt verschillende delen van je wezen, op een emotioneel, psychisch, spiritueel en mentaal niveau.

Hoe belangrijk zijn kleuren dus op jou website.

Wanneer jij de kleuren gebruikt die bij jou en jouw missie passen, dan voelen klanten tot op het diepste niveau dat het klopt.


Human Design

Toen ik een paar jaar geleden in aanraking kwam met Human Design vielen er veel puzzelstukjes op z'n plek. Ik leerde mezelf veel beter kennen en het ondernemen ging makkelijker omdat ik beter wist waarom ik iets deed.

Nog steeds pak ik Human Design er vaak bij en leer ik iedere keer nog meer over mezelf waardoor ik nog meer uit het leven en uit mijn busines kan halen.


Afgelopen jar leerde ik nog meer over Human Design en hoe je je website nog beter kunt inrichten aan de hand van je energie type en profiel lijnen.

Hoe meer jouw website past bij jou, bij jouw energie, hoe makkelijker jij jouw klanten kunt bereiken en jouw producten kunt verkopen.

Magisch toch?


Hoe zit het met jouw kleuren en design?


Misschien is het hoog tijd voor een website die klopt met jou, jouw boodschap, jouw energie. En vergeet jouw social media kanalen niet, want misschien dat klanten jou daar wel eerst ontmoeten.

Ook daar is het belangrijk dat mensen jouw uitstraling zien en jouw energie voelen en dat alles klopt.


Ik wil jou dolgraag helpen, klik hier als je meer wilt lezen over hoe ik jou kan helpen.





Wil je zelf meer leren over de psychologie van kleur en over Human Design?


Ik deed de opleiding Colour Comfort bij Ilonka Daarnaast de opleiding Colour Nostics bij Thelma


En ik leerde over Human Design bij Guido, Hiske Rosanne en Sjoukje


Elma 

Maaskant

bottom of page